18 november 2022

Afdeling Administratie komt naar de bouw!

De afdeling administratie hoort wel bij het prachtige AKOR, maar bouwt niet met stenen. Zij bouwen met getallen en facturen. Zo zijn ze dé ondersteuning die de bouwers en projectteams nodig hebben. Daarom komen de twee verschillende werelden binnen één bouwbedrijf eens bij elkaar: we gaan een jaarlijks bouwbezoek plannen! Het overgrote deel van de afdeling administratie werkt namelijk al enkele jaren bij AKOR, maar komt zelf nooit op een bouwplaats.

Het idee is al snel in werking gezet met team administratie Rijssen en Nijverdal, ze gingen samen op pad. Een gezellige dag voor de boeg. Ze hebben een mooie tour gedaan langs 3 verschillende bouwen, van 3 verschillende afdelingen. Een heerlijke dag, met een zonnige start. De eerste stop was bij de bouw McDonalds Hengelo Zuid, waar het team natuurlijk wat lekkers heeft achtergelaten voor de toppers die daar aan het werk waren!

De volgende stop was een bouw in Aadorp van AKOR Nijverdal. Een hele andere, namelijk het verduurzamen van woningen verdeeld over meerdere straten. Ook deze rondleiding was weer erg interessant. Na heel wat inzichten en indrukken, was het tijd voor iets ook niet geheel onbelangrijks: met z’n allen een gezellige lunch, in de zon in Utrecht. Na deze gezellige stop was het maar enkele meters lopen naar de grootste bouw van AKOR Rijssen op dit moment: Zorgcentrum Zuylenstede. Voor onze collega’s gelijk een goede gelegenheid om eens te horen of de gehaktballen, die ze trouw elke week maakt voor het team van Utrecht, in de smaak vallen.

Ook de afdeling administratie van Pijnacker gingen op pad! Zij gingen kijken bij hun project aan het Nassauplein in Den Haag. Hier worden appartementen gerealiseerd in een historisch pand in de statige buurt van Den Haag. John van der Spek heeft hen later op de dag ook zijn project aan de Lijnbaansgracht in Amsterdam laten zien. Het was erg interessant om te zien wat zo’n bouw midden in de stad nou met zich meebrengt.

Er is daarnaast ook dankbaar gebruik gemaakt van de gastvrijheid van onze collega’s in Nieuwegein. Het administratie kwartaaloverleg werd namelijk in de bouwkeet van Nieuwegein georganiseerd! Voor zowel collega’s uit Pijnacker als Nijverdal/Rijssen was dit goed aan te rijden; mooi in het midden. Dit initiatief is ontzettend goed ontvangen en positief ervaren en zal in de toekomst zeker een vervolg krijgen. De afdeling administratie leert ontzettend veel over het werken in de praktijk en wat die facturen en getalletjes in werkelijkheid voorstellen. Kortom: een zeer geslaagde dag en snel weer een nieuwe editie! Welke afdelingen volgen hun voorbeeld?

Een kijkje achter de schermen?

Koers Update